Ušetřete na novém autě až třetinu ceny. Kupte si to, se kterým už někdo popojel. 

By referencniauta.cz

Na německém trhu jsou k mání tisíce aut, která mají najeto maximálně deset tisíc kilometrů. Výhodně lze koupit i ta, která absolvovala jen pár desítek kilometrů. Jsou na ně slevy téměř i 40 procent proti ceníku nového auta.

Říká se, že k největšímu poklesu ceny auta dochází, když vyjede z bran autosalonu. Zkusili jsme na datech ověřit, zda právě tudy nevede cesta k výhodnějšímu nákupu nového vozidla.

Oficiální webové stránky německých výrobců patří v nabídce zánovních vozů té dané značky k největším, inzerují na něm i dealeři nových vozů, ale nehledejte tam klasické autobazary jako například na www.mobile.de, z vlastní zkušenosti doporučujeme: www.audi.de , www.bmw.de , www.mercedes-benz.de , www.porsche.de

Nejprve trochu teorie. Němečtí prodejci používají řadu nových aut jako předváděcí kusy a po nějakém čase je prodávají. Část těchto vozů slouží na testovací jízdy pro novináře a pro velké zákazníky. Takové se standardně prodávají s nájezdem 15 tisíc kilometrů. Těmto vozům se ale nebudeme věnovat, protože mají za sebou mnohem náročnější minulost než nové automobily s nájezdem do 5000 kilometrů. To jsou většinou auta ze showroomů, se kterými se zákazník s prodejcem projel po okolí, případně záměrně ojeté vozy.

V prodeji nových aut se nikdo nechce pustit do masivního rozdávání slev, proto se prodejci snaží, pokud to jde, držet ceníků. Jednou z cest, jak auto prodat a stejně si udržet image hodnotné značky, je nabídnout spořivějšímu zákazníkovi trochu ojeté auto: “Slevu vám dát nemůžeme, ale stojí nám tu přesně to auto, které chcete, a má najeto 100 kilometrů a budete druhý majitel.” Dealer tak auto prodá a zároveň se nerozkřikne, že bezhlavě rozdává slevy.

Většinu aut s nájezdem do 5000 kilometrů tvoří úplně nová auta. Tedy taková, která ujela maximálně jednotky kilometrů, což je nájezd na testovací trati na konci výroby a při transportu. Tyto inzeráty nabízí většinou jednotliví prodejci a snaží se přilákat pozornost. Slevy jsou v tomto případě relativně malé – k vidění jsou rozdíly 10 až 15 tisíc korun proti ceníku, což je kolem pěti procent ceny auta. U vybavenějších a dražších aut, nebo u těch, která stála v showroomech, jsou slevy o něco vyšší.

V případě, že vybereme pouze vozy s nájezdem mezi 10 a 5000 kilometry a takové, kde je k dispozici alespoň deset kusů od každého modelu, aby se z dat dalo něco vyvozovat, zůstane necelá tisícovka automobilů. Nejčastěji jde o značky Škoda, Opel, Hyundai, Renault a Peugeot, modely Octavia a Fabia, Opel Astra, Renault Mégane a Hyundai i30. Některé značky ale mohou tyto nabídky inzerovat jinde či dokážou mladé ojetiny prodávat přímo u svých dealerů. 

Slevy u vozů s nájezdem v desítkách kilometrů jsou kolem deseti procent. V případě stovek až nižších tisíců kilometrů pak jde běžně o patnáct procent. Rozdíly mezi nejběžnějšími auty v nabídkách nebyly významné. 

Nestandardní výši slev jsme našli u jediného modelu – manažerského vozu Hyundai i40 (podrobnou recenzi verze kombi čtěte zde). Jeho cena podle ceníku začíná na 679 990 korunách. Na prodejních místech s ojetými auty jsou k mání kousky se stovkami a maximálně několika tisícovkami najetými kilometry i o více než třetinu levněji. To je více než u jiných značek i více než u jiných modelů Hyundai.

Zahájit chat
1
Jak Vám můžeme pomoci?
Scan the code
Dobrý den 👋, hledáte vhodný vůz a chcete poradit? Rádi zodpovíme Vaše dotazy...